donderdag 25 september 2008

Onze vlucht naar Indonesia

Hallo iedereen
Hier ben ik dan met het eerste berichtje op onze blog vanuit Indonesië .
Al de vluchten zijn probleemloos verlopen en ook nog eens op tijd ook ,in Taipei aangekomen stonden ze met een bord met onze ,en een koppeltje uit Rijkevorsel met hun 2 kindjes en nog andere Nederlandse mensen hun naam erop en moesten we ons melden voor het hotel , hoe mijn naam geschreven was weet ik niet maar het trok er helemaal niet op maar kreeg toch een voucher voor het hotel !!!
Hun Engels was echt niet om naar huis over te schrijven en gelukkig kregen we een plannetje mee hoe we moesten buiten gaan .
Aan de Immigratiedienst moesten we ook nog een papier invullen en we hebben er maar zowat opgeschreven en gelukkig wisten we de naam van het hotel"Chuto Plaza Hotel " en een papier in onze reispas met stempel en dan buiten effe moeten wachten op de shuttle bus die ons naar het hotel bracht .
Het was een pracht van een hotel met alles erop en er aan ,zwembad enzo ,we waren er rond 13.00 en om 14.00 gingen we op ons bed liggen en we werden om 18.00 wakker ,daarna iets gaan eten en lekker badje genomen en dan terug ons bed in tot 6.00 uur s'morgens want dan werden we gewekt door hun en zijn we gaan ontbijten .
Je kan niet denken aan iets of het was er ,ik had geen lust om s'morgens nasi goreng te eten of ander eten dat ik hoegenaamd niet kende ,zal wel Taiwanees geweest zijn denk ik .
Na het ontbijt werden het koppeltje met hun 2 kinderen ,een Nederlandse dame en wij opgepikt en terug naar de luchthaven gebracht en er stond een lange rij om in te checken ,nu hadden we geen goesting om aan te schuiven en we deden of we niet wisten waar heen en ik had al snel gezien dat we ergens tussenin konden schuiven en iemand zie iets tegen de Nederlandse dame en terwijl ik en de vrouw uit Rijkevorsel weg ,zij was een Filippijnse en gingen haar ouders bezoeken. Dus het was redelijk snel aan ons en Robert zat op de bank te wachten en hij moest eens wuiven naar de dame achter de balie en dan was het ok ,ook vertelde ze dat als we terug gingen ik moest zien dat mijn handbagage niet meer dan 7 kg weegt ,ja proberen gaat mee natuurlijk en ik heb ze bedankt voor de inlichting ( lol )
Dus alles ok en een paar stempels van Taipei ook in onze reispas .
De vlucht naar Bali duurde zo'n 5.15 uur en heb er toch wel 4 van geslapen en we werden wakker toen ze omriepen dat we in Denpasar gingen landen .
Ik hoop dat diegene die een Visa on Arrival moeten nemen ( Sofie & Daniel ) nemen meer geluk hebben dan de mensen die nu moesten aanschuiven ik denk dat ze zeker 3 uur als het niet langer is moesten aanschuiven ,ik had het al bijna aan de stok met een Amerikaanse want ze zei je moet aanschuiven voor de Visa ,heb haar effe uitgelegd dat ik er al één had en wij mochten naar een andere balie gaan ,weet je hoeveel volk er stond ,niemand !!!en we waren binnen de minuut buiten .
Awel moest ik voor maar 30 dagen gaan denk dat ik toch in Brussel een Visa aanvroeg voor 2 maanden want nu moeten ze ook al 20 of 25 € betalen en wij voor 2 maanden 40 € maar dan hoef ik toch geen 3 uur te wachten .
Onze bagage was er snel en heel de hal lag vol bagage van de mensen die aan het aanschuiven waren .
Eenmaal buiten zagen we Gerda en Made staan en kreeg mijn lievelingsbloemen van hun en dan alles de auto in en zijn we ineens een ticket voor Yogyakarta gaan bestellen want met het einde van de Ramadan kan je dit vergelijken met onze Kerst en nieuwjaar van drukte en hadden geluk en hebben bij Lion Air een vlucht geboekt voor dinsdag 23 september tot zaterdag 27 september ,ook ineens nieuwe telefoon nummers gekocht voor de GSM dus we kunnen bellen .
wordt vervolgt
Rita & Robert

Geen opmerkingen: