vrijdag 23 januari 2009

Zo het werd weer eens tijd dat ik wat op de blog schrijf vond ik en het gaat hier nog allemaal naar wens ,lekker weer en al heel de week geen spatje regen gehad ,heel wat anders dan in België denk ik .
Woensdag was er een crematie in Tukadmungga en Robert dacht oei daar gaan we weer, gelukkig hebben we een brommertje zodat we overal kunnen geraken
Verschillende mensen hadden ons verteld de dag er voor is er ook het één en ander te doen ,we hadden gevraagt wanneer begint het , ja om 14.00 uur was het antwoord zo met wat Jam Karet ( rubbere tijd ) zou het wel eens 16.00 kunnen worden .
Wij er tegen 15.00 uur er naar toe , er was al heel wat volk op de been daar ,iedereen zat of stond onder een heel groot afdak meer voor de zon dan voor de regen want het zal vol openingen .
Ik wist niet wat ik zag er stonden een soort kraampjes netjes genummerd van 1 tot en met 22 met allemaal offergaven erin en foto's van de overleden personen ,bij sommige families waren er 2 of 3 er waren er ook bij van 10 personen .
Al deze mensen waren al enkele jaren overleden en omdat de onkosten van een crematie zo hoog zijn werd dit met zijn allen gedaan ,ze werden tijdelijk begraven.
Zoals je op de foto's kan zien zater er allemaal meisjes en jongens netjes gekleed te wachten om in de stoet mee te gaan ,ze gingen naar een bron en dan weer terug naar de plaats waar al de offergaven waren .
Nadien ging voor elke plaats enkele kinderen zitten en dat was dan familie van de overledene en werden door de hoge priester gezegend ,ik heb me laten vertellen dat nr 1 waar de wat oudere jongen en meisje zat van de Koninklijke familie van Tukadmungga was .
De kinderen waren heel mooi gekleed en we hebben er veel moeten fotograferen en vonden het fijn hun eigen nadien op het scherm te zien .
Het verslagje over de crematie zelf dat komt binnen een paar dagen .
Hier is de link naar de foto's van deze dag
http://fotoalbum.seniorennet.be/Rirobear/crematie_1ste_dag_
Groetjes Rita & Robert

Geen opmerkingen: